måndag 17 juli 2017

Hemma igen och några bilder från Kivik.

Hej mina kära och trogna läsare! 

Det blev några dagars uppehåll här på bloggen men nu är jag tillbaka.... 😊😊😊. 

Vi åkte hem från Vitemölla idag efter 3,5 veckas skön ledighet. 
Vi har verkligen haft det jättebra med (oftast) fint väder, bad ( för vissa), god mat och dryck, kul umgänge, härliga gäster, kortspel, läsning, filmer, bakverk, teater, utflykter och mycket annat kul som hör semesterlivet till. 
Vi har haft övernattande gäster i perioder som ytterligare har förgyllt vår tillvaro. 

Nu fortsätter semestern men på hemmaplan då. 

Nästan allt är uppackat och har kommit på sina rätta platser igen. Annat som har hunnits med idag är att kylen har blivit fylld, Donkenbesök ( M´c Donalds besök), kört hem sonen till Lund, tagit en tupplur, ätit middag på altanen. 

Nu sitter vi i soffan med katten som åter har funnit sig tillrätta här hemma.   

Ikväll skulle vi varit på fest men en kväll i hemmets lugna vrå är också helt okej.  
I morgon blir det trädgårdsarbete då allt är som en djungel här hemma nu! 🌹🌿🍀🌾

I morgon tänkte jag visa er några av mina senaste loppisfynd! Men först några bilder från vackra Kivik när maken och jag tog en morgonpromenad dit. 

Jag älskar den här färgkombinationen. 


På väg till Kivik från Vitemölla. 


Här står det något intressant.....

En av alla fina vägar i Kivik.

Utsikt från Kiviks hotell.


Ytterligare några bilder från Kiviks hotell.

Lavendel och rosor, alltid lika fint.

Här kan man hyra ett rum med underbar utsikt.

Det senaste konstverket på hotellet. Ett gediget granitäpple. 



På hemvägen besökte vi chokladfabriken, även den belägen i Kivik. 

Ett bed and breakfast som är till salu.... 

Vy från Moriabacken, så vackert!! Jag älskar färgkombinationen.


Nu är det snart deckardags här, men först ska kaffet bli klart!

Vi hörs i morgon och en varm kram skickar jag till er!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar