onsdag 26 juli 2017

Födelsedagskalas!

 
Igår var det födelsedagsfirande hemma hos mina föräldrar. 
Min far fyllde år och det gjorde min bror också, jo de fyller år på samma dag. 
Vilken födelsedagspresent, min far fick för 44 år sedan!

Vi blev bjudna på jättegod kyckling och oxstek med massor av fräscha grönsaker och andra tillbehör. Mor hade dukat fint i uterummet och det var så kul att vara samlade igen. Vi hade en riktigt trevlig kväll med många skratt och tokerier. 

Hallon, jordgubbar och glass blev det till dessert, vad kan passa bättre på sommaren?

Till kaffet blev det mors omtyckta mördegstårta med hallon, jordgubbar och blåbär.  


Jakob och min bror, tillika en av kvällens födelsedagsbarn.






Johanna i en för dagen ny somrig klänning, med sin Oliver förstås. 

Fina Annabelle som precis har kommit hem efter tre veckor i USA.

Och fine lille Henning som alltid säger så kloka saker. 

Henning som lånat sin mammas kofta denna lite kyliga sommarkväll,
 tillsammans med sin farmor och hennes syster Ingrid i växthuset.
Här satt vi och mös en stund med tända ljus och blomdoft. 



Också en bild på mina föräldrars äldsta och yngsta barnbarn,
Jakob och Henning, två fina grabbar.

Ja, det var igår det och nu är det onsdagskväll. Hemma efter ännu en arbetsdag!
Johanna ska väg till Lund och träffa kompisar och maken och jag ska roa oss med lite allmänt fix här hemma och sen blir det läsning i ny inredningstidning och ett avsnitt av "Vår stora kärlek", denna fina brittiska serie på SVT2 kl. 20.00.

Vi hörs! Kram
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar