fredag 28 juli 2017

Vår trädgård just nu.

Jag tänkte bara visa er några bilder från hur vår trädgård ser ut just nu. 
Jag går som vanligt min morgonrunda och plockar några sniglar ( mindre trevligt, men nödvändigt), ser vad som vissnat och vad som har slagit ut. 
Ansar lite, plockar in någon bukett och njuter av allt det fina.

Min rosa lilla näva blommar nu om.



Vackert blå toppklockor har återuppstått i trädgården.
Jag hade många för några år sedan, sen var de nästan helt borta
och nu är de tillbaka.






Lejonöra eller lejontass, jag blir alltid osäker på vilket det är??? 😊😊





En hel korg med ananassalvia, en av mina favoriter.
Den smakar och doftar verkligen ananas.

Här är en blommande ananassalvia tillsammans,
 med en annan väldoftande favorit, svartvinbärssalvia.






Ja, det var allt från min lilla morgonrunda för denna gång!

Ha en fin fortsättning på fredagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar