måndag 31 juli 2017

Hortensiaplantering och flytt av stor tall.

 
Idag har jag planterat fem syrenhortensia i trädgården. 
De blommar så fint och jag tror att det kan bli 
en skön plats att dricka morgonkaffet på också.  

Ja, det har blivit mycket trädgårdsarbete idag också. Jag har flyttat några träd som inte stod så bra och klippt ned en massa klängväxter som hade slingrat sig in överallt. 

Nu känns det bra efter en dusch, en kort middagslur och middag på altanen. 
Nu ska jag läsa i min bok som är både lättläst och rolig.  




I helgen flyttade vi vår stora "Himalayatall" som även den hade en lite tokig placering. Nu står den bättre till och med mycket vatten och lite extra omsorg så hoppas jag att den ska trivas på sin nya plats.

Jag hoppas också att ni kära läsare har haft en fin dag, den sista i juli för detta år.
Imorgon är det den 1:e augusti och förhoppningsvis så ger denna månad både värme och sol.

Ikväll ska jag titta på ett avsnitt av Arvingarna, den danska serien.

Kram @nneli    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar