tisdag 15 augusti 2017

Blommande gardenia, tips om klöverväxter och snart festfixarmöte..

Kan ni tänka er att min Gardenia blommar om efter 1,5 år.
 Skam den som ger sig, som det ju heter.... 

Denna lilla svårflirtade skönhet som 
doftar så gott när den väl blommar. 
Nu hoppas jag på att fler knoppar slår ut och att de INTE bara ramlar av. 


I år har jag en hel samling med klöverblommor i olika färger.
Min mor tog fröer från mina klöverväxter förra hösten och de har blivit så fina.

Tips till er som liksom jag gillar dessa vackra växter med fina blad
OCH som gillar att odla själv från frö till växt.     

Också en väldoftande luktärt i ett gammalt loppisglas.

Idag serveras det ingen middag i det Rignellska hemmet.
Maken är i Stockholm och  Johanna är på restaurang med sin Oliver.

Själv ska jag på festfixarmöte och där har vi blivit lovade kaffe och mackor.
Det ska bli trevligt att träffa alla igen efter sommaren. 😊🎶🎇🎈

Ha en skön och solig kväll och njut av sensommaren.

Kram från @nneli! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar