tisdag 8 augusti 2017

Mina underbara Salvior.

Jag kan inte nog berömma mina salvior som har blivit så otroligt fina. 
Jag köpte en ananassalvia och en svartvinbärssalvia i början av sommaren. 
Jag planterade om dem i en stor kruka och där har de sedan verkligen trivts. 
De växer så det knakar och doften, den är bara helt underbar! 

Nästa år måste ni köpa dessa och gärna en citronverbena och en chokladmynta också. Om ni gör detta så har ni väldoft hela sommaren. Dessutom blommar salviorna med de sötaste blommor som man kan tänka sig. 

Bladen fryser jag in i iskuber och har i somriga drinkar.

Nu har jag arbetat två dagar efter semestern. Eftersom jag arbetade en vecka dessförinnan så kändes det inte så betungande att börja jobba nu.  
Med trevliga och glada kolleger, en trevlig skola och med lärare och elever på väg in  efter deras ledighet, så finns det mycket gott hopp om ett fint kommande läsår. 



Ikväll blir det grillad chorizo med bröd och goda tillbehör.
Sen blir det kaffe, glass, kortspel och en deckare. 😊🍦
Enkla men helt okej vardagsnöjen.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar