måndag 14 augusti 2017

Med guldkant på tillvaron!

Vilken fin dag det blev idag också! 
Sommaren levererar fortfarande och det är så skönt!

Ikväll blir det superenkel middag här hemma. 
Nachos med köttfärsröra, sweet chilisås och ost. 
Gratineras i ugn ca 7 minuter. 
Gott och enkelt speciellt, när man har rester av köttfärsröra. 
Denna lilla "rätt" ska ätas utomhus med en öl till. 
  
I köket är det just nu guldbrickor som gäller.
Om någon undrar var den söta lilla brickan med ormbunksblad
kommer ifrån så är den inköpt på Östermalms textilatelje´ i
Stockholm. Underbar liten butik med fina saker.
Man kan även handla i deras webbshop. 

Jag har tagit skott från en av mina krukväxter och satt i den här gamla krukan.
Någon som vet vad denna krukväxt heter förresten? Kanske lite svårt att se hur den ser ut, men ni läsare brukar vara superduktiga på växtnamn.
Förr användes den ofta i buketter hos floristerna = ledtråd.

Ha nu en fin kväll!

Jag ska ta min bok och sätta mig i den skönaste stolen därute
och njuta av kvällens värme. Middagen är ju klar på ett kick ikväll, som sagt.😊😋😊

Kram från mig, @nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar