lördag 12 augusti 2017

Trädgårdsinspiration och frukost på sängen!

För ett tag sedan var jag och min mor och hälsade på en av min mors väninnor.
 VI fikade i Ullas mysiga uterum omgivna av 230 olika sorters pelargoner. 
Ulla samlar på pelargoner..... 

Vi strosade runt i hennes fina trädgård och inspirerades. 
Några plantor fick åka med i bilen hem.  






Några av alla de olika pelargonsorterna.

Ulla!

Pelargon med matchande duk! 

Ulla poserar tillsammans med sin ståtliga tistel.

Tack för titten i din fina trädgård, Ulla.
Sen bar det av hemåt för att plantera det nya.
Jag blev precis klar och kunde landa framför "Ett fall för Vera" klockan nio.

Nu är det lördag igen och jag har precis fått frukost på sängen av maken.
Det blev god fralla med ost och tomat, te och Proviva.

Ännu så länge, inget regn men det lär det väl bli under dagen.

Ha en fin dag alla ni! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar