lördag 11 maj 2019

Dammiddag hos mig igårkväll! Så kul att ses!!

Har ni det bra alla kära bloggläsare? Det hoppas jag!!
 
Här har vi haft en skön dag med härligt väder och besök av en liten underbar fyrbent vän. 
Det var Victor och Jennifer som kom och visade upp sin söta hundvalp.
Yvonne, Jonas, Johanna N och hennes kompis kom också.
Det blev fika på altanen och en massa bus med Sky. Men mer om detta i nästa inlägg. 
 
Nu ska jag istället visa er några bilder från min dammiddag här hemma igår kväll.
Det var mina kära vänner från ungdomens dagar, Ewa, Eva, Annelie, Lisa och Kylle som var här och vi hade en väldigt trevlig kväll precis som vi alltid har när vi träffas. 
Först drack vi guldig skumpa, med flagor av 24 karats guld (Blue Nun)
 med dumplings att doppa i sweet chilisås och minipajer med spenat och fetaost. 
 
Sen blev det kycklinggratäng med färsk basilika, tomat, grädde, vitlök, riven grönsaksbuljongtärning, dijonsenap, svartpeppar och salt.
Till detta ugnsrostad broccoli, haricots verts och ris.
Vinvalet denna kväll blev ett lätt Zinfandelvin.
 
Senare blev det kaffe med ananaspaj och vispgrädde samt godis. 
 
En riktigt kul kväll hade vi tillsammans i detta glada och roliga gäng!  
  
    
 
Dukningen i grönt och rött, en otippad kombination för mig men
det var Johannas ide och jag gillade det.





Johanna som också var med en stund fick tända alla ljus. 



Ewa och Lisa!!

Kylle, Annelie och Lisa. 


Eva L och Ewa J.









Jag fick jättefina värdinnepresenter av mina vänner igår, doftlljus, handduk, godis,  ett tvål och lotion med doft av citrus,
vit mysk och citrongräs, glasunderlägg av William Morris samt ännu mer väldoft i form av duschcreme och handcreme från Rituals

Nu har vi precis ätit middag och ska snart se en film som
Johanna har tipsat om. "The Call", en spännande thriller.

Ha en fin lördagskväll! 

Kramar
@nneli    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar