torsdag 23 maj 2019

En liten trädgårdsrunda!

Här kommer ett lite sent inlägg denna torsdag! Jag sitter och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar, så att jag kan hänga upp tvätten.
 
Och vad passar väl bättre då än att skriva några rader här.
 
Jag gick en sväng i trädgården denna kväll, precis som vanligt. Det blev några foton också förstås. Det är ju så grönt och skönt i naturen just nu och regnet med efterföljande värme har verkligen gjort susen.
 
Nedan riktigt mörka pensee´r i en terracottakruka som jag köpte
på Österlens Gardenshow förra året.    
 
 

Mossfloxen brer verkligen ut sig och blommar flitigt i år.

Fransiga kritvita tulpaner och alunrotens röda blommor.


Också två olika clematis. En med blå blommor och en
med de ljuvaste rosa blommorna. Båda klättrar på vårt lusthus.


Nu blir det upphängning av tvätt och därefter är det läggdags.
I morgon ska jag och min kära mor, ut på lite äventyr. Berättar mer sen.

God natt och sov gott!

Kram
@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar