torsdag 9 maj 2019

Lite om onsdagens kvällsföreläsning.

God morgon från mig och Musse!
Regnig dag denna torsdag, som vi ändå ska försöka
använda på bästa sätt! Men först lite kaffe......
 
Igår arbetade jag även på kvällen, då jag varit med och
anordnat en kväll ang. psykisk hälsa/ ohälsa. Vi hade bjudit in
två eminenta föreläsare till Eginogården.  Det var andra gången som vi bjöd in till en föreläsningskväll och nu handlade det om det mycket tunga ämnet
"Självmord bland unga".
 
En av föreläsarna, Philip  berättade om sina egna erfarenheter, om sitt spelmissbruk som ledde till många svåra upplevelser och erfarenheter. Detta gjorde han på ett mycket gripande och mycket klokt sätt.
 
Efter Philip var det Herman Holm som är psykiater och överläkare inom Psykiatri Skåne och som har lång erfarenhet inom detta svåra. Han berättade på ett förståeligt och mycket bra sätt om sina yrkesmässiga erfarenheter inom detta område, om sina möten med patienter med självmordstankar och självmordsplaner.    
 
Det blev en mycket givande kväll med både unga och lite äldre i publiken,
två fantastiska föreläsare och ett fint samarbete med mina kolleger
inom bl. a sjukvård, kyrka, kultur-fritid och äldrevård.
 
Nöjd med kvällen cyklade jag sedan hemåt i duggregnet.
Lite eftersnack med familjen i soffan innan det var läggdags, 
efter en väldigt lång arbetsdag/kväll.
 
       
Musse (med sina kritvita morrhår) säger, God morgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar