fredag 31 maj 2019

Trevligt födelsedagskalas med släkt och familj!

Igår på Kristihimmelsfärds Dag firade vi mors födelsedag. Vi fick jättegod middag, mors helstekta majskyckling med kokt nypotatis, brun sås, rödkål, herrgårdsgrönsaker, gele´ och pressgurka. Så gott att jag inte hann ta något foto innan min portion var uppäten.
 
Till kaffet åt vi mors mördegstårta med hallonsylt och vaniljkräm mellan de spröda bottnarna och med grädde, kiwi och färska hallon som dekoration. Mmmmm.....
 
Tyvärr kunde inte Jakob och Sofia vara med, då de var upptagna på annat håll och inte heller Jennifer och Annabelle eftersom Annabelle blev sjuk.
 
Men vi andra hade en jättetrevlig kväll med en massa skoj, gamla minnen och skratt!
Det är trevligt när mor samlar sina syskon så att vi får träffas ibland.
 
Nedan har jag som Henning själv sa " smygfotograferat " honom. 
Hehehe, där kom han på mig.
 

En av mina favorittårtor.

Henning har fotograferat mig och Oliver.

Mor tillsammans med två av sina "pågar"!

Här är vi ute och tittar till de små koltrastungarna som har bo i mors växthus.

Ska du ta foto nu igen, Anneli??? 

Hallontjuvar i växthuset.......

Där är ju en till.......

De små fågelungarna!!

Fina "Allium" och "Aklejor" samsas om platsen i trädgården
tillsammans med mycket annat. 



Tusen tack mor och far för en som vanligt trevlig kväll hemma hos er!

Idag har jag jobbat tillsammans med fyra andra på skolan, denna "klämdag".

Men nu är det helg och jag önskar er alla en fin sådan! 

Kramar
@nneli  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar