tisdag 14 maj 2019

En skön söndag!

I söndags inleddes dagen med makens nybakade bröd ( receptet får ni gärna), kaffe
 och morgontidning med korsord. En bra start på en solig och fin dag!
 
Jag var bjuden på brunch hos en kollega och var där  och umgicks i några timmar. 
Camilla bjöd på bullar, goda pålägg, croissanter, jordgubbar, smoothie, kaffe
och trevligt sällskap. På hemvägen kikade jag in på Wasaholms trädgård och fick med mig några växter hem, förstås. 
 
På kvällen blev det plantering av de nya växterna, vattning och lite annat trädgårdspyssel.        
Morgonstund har guld i mund!

Fint sällskap till frukosten!

Smoothie och annat gott hemma hos Camilla! 



Skön läshörna hos Camilla!

Gott kaffe i Gynningmugg!

Så häftig tavla.

De sålde fina, små Gullregnsträd på Wasaholm för en bit över 500:-.
Jag som har massor av finfina skott i trädgården. Kanske ska börja sälja..... 


Så fint och rofyllt på Wasaholm och väldigt trevlig personal.

Nu ska jag ut och vattna lite i trädgården igen.
Har även fått en massa plantor av min kära mor som ska planteras.
Johanna och jag var där igår kväll och åt kålpudding med rårörda lingon och NJÖT!!

Jag var på torget och handlade fina grönsaker och en Mårbackapelargon också.
Det blev även några andra ärenden. 

Efter en trevlig kväll och fint umgänge med mor, far och dotter så körde vi hem igen med bilen full av blomster som "blomman för dagen", lobelia, petunior, dahlior och annat fint.  


Ha det gott!


Kram
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar