onsdag 29 maj 2019

Shopping i Göteborg med några tips!

Här blir det ett litet inlägg så här på kvällskvisten.
 
Jag tänkte bara ge er några shoppingtips från Göteborg,
vilket jag tänkte kunde intressera er.  
 
Vi var ju bl.a i den mysiga gamla stadsdelen Haga.
Här strosade vi runt, tog ett glas syrensaft på mitt favoritställe,
(något mer orkade vi inte efter den bastanta lunchen.) och kikade in i favoritaffärerna.
 
Här finns nämligen många fina små butiker, mysiga lunchställen och cafee´r med den största kanelbullen ever. Fina antikvitetsaffärer och en del annan inredning
finns det också minsann.
  
Man får INTE rida på Dalahästen, mor!! 

Såna här skyltar gillar man ju!!!

Jättegod syrensaft på mitt favoritställe i Haga.

Efter lite vila gav vi oss iväg igen.

Mysig affär med tvål och badprodukter i gammal stil.

Också flera trevliga antikvitetsaffärer med fina saker.


På tidigare Göteborgsturer har jag gått upp till toppen av Skansen Kronan,
dock inte denna gång. Det är måååånga trappsteg!!

Den här trevliga restaurangen har fått sitt namn efter den gamla TV-serien
"Albert och Herbert" som spelades in just på Hagagatan. Minns ni?
Det var redan i mitten av sjuttiotalet som den visades. 

Hagakyrkan ligger så här lummigt och fint!

Gamla biblioteket i Göteborg ligger också här! 

 
NK:s vackra inredningsavdelning är ett måste
både när man är i Stockholm och Göteborg förstås.

Lexingtontextilier till sovrummet.


Ellos har en Concept Store på Korsgatan i Göteborg. Just denna dag var det fina erbjudanden och man bjöd alla kunder på goda drycker och tilltugg. 
 


Är det någon mer än jag som gillar Berg Potters vackra krukor??
Ja, jag tänkte väl det.....
  


En sån här fin vattenslang i rosa ska jag ha en gång.....



Också blev det förstås ett eller två besök i Svenskt Tenns filial, "Tinna" mitt i centrala Göteborg, närmare bestämt på Kungsgatan.  Här blev det några fina inköp förstås. Både presenter till mig själv, till kommande bröllop och till Johannas födelsedag.








Ett litet besök på "Floramor och Krukatös" hör också till när man är i Göteborg. Vackra krukor och inredningsprylar, buketter och fina växter kan man välja på här. Ganska höga priser dock, men något litet kan man ju alltid köpa.
Här fick man tips om att ta en stickling av eken hemma i trädgården och sätta i en patinerad kruka. Vips så sparar man in några hundralappar. Hehehe....


 

Det finns två våningar med fina saker. 



Lite klädspan blev det också, och en del inköp.


Idag har jag varit på kuratorsmöte vilket alltid är givande och trevligt. Träffa kolleger, delge varandra viktig information, få det senaste från socialförvaltningen och mysig fika med andra kuratorer. Mimmi hade bakat supergott bröd som vi ska få receptet på. Jag delar med mig av detta till er också, det lovar jag.
  
Sen blev det "vanligt" arbete på skolan och idag var det även fika även där. Det var ju onsdag. Det fick bli min lunch! 

 Ha en fin fortsättning på onsdagskvällen alla,
det känns ju nästan som fredagskväll. Inte fel alls.

Kramar, så hörs vi snart igen

@nneli


  


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar