tisdag 16 maj 2017

Besök på Åbergs Trädgård, härligt ställe för trädgårdsentusiaster.


Jag ligger lite efter med mina inlägg upptäckte jag,
 så här kommer nu ett från i lördags.

Efter att ha serverats en god frukost med färska frallor, 
fil med musli och blåbär och gott kaffe så åkte jag, Lisa och Kylle,
 en sväng till fina, Åbergs Trädgård. 
Där finns det verkligen allt för den trädgårdsintresserade. 

Vi strosade runt i solskenet och njöt av blommor och trevligt snick-snack. 😉😊😎 

Som sagt, VÄLKOMNA till ÅBERGS utanför Ystad!


Enkelt men fint! 


Jag älskar Gentianans vackra blå färg.

Vacker och trendig eucalyptus. 


Mina kära vänner Lisa och Kylle.

Vacker kombination på Åbergs.

Jag köpte bl.a ett höstsilverax. Det har jag länge velat ha. Vackra mörklila blad
och en underbar doft från vit-rosa blommor i början av hösten. KÖPTIPS!!


Här är vi tillbaka hos Kylle och Daniel för att hämta Lisas kvarglömda glasögon.
Det här fotot vet inte Lisa att jag har tagit. 😉



Sen åkte vi hemåt efter en jättetrevlig fredag-lördag.

Nu ska jag ut och vattna mina nyplanterade bärbuskar. Det blev tre röda krusbärsbuskar och tre blåbärsbuskar. Nu får vi hoppas att det blir massor av bär!
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar