tisdag 23 maj 2017

En del av min Klong och snart är middagen klar.

Middagen puttrar på spisen medan jag skriver några rader till er.
Idag blir det lövbiffsrullader med sky och potatiskroketter. 
Delade några plommontomater med lite persillado,
 som även de fick sig en stund i ugnen.

Det är så svårt att hitta på vad man ska ha till middag, speciellt på vardagar.
Fantasin tryter verkligen ibland. 
Skriver ni matsedel, har Linas matkasse eller hur gör ni?

Nedan har jag tagit ur innerkrukan på min Klong och satt ett enkelt silverfat under den istället. På det sättet fick man ju två fina krukor. Den gröna växten som jag köpte på Åbergs gillar jag men har ingen aning om vad den heter. 
Den är mycket känslig för torka i alla fall.   

Den andra krukan av Klongen kommer på bild den också snart. 😊😉   


Ha nu en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar