söndag 1 oktober 2017

Jättetrevlig höstfest hos Ola och Lotta!

Igår var vi på årlig höstfest hos våra vänner Lotta och Ola. 
Knytkalas med en massa god mat, trevliga människor, 
tävling i filmkunskap, musik, mycket prat och skratt. 
Sen tre minuters promenad hem = perfekt.

Lottas höstinspirerade dukning med linneduk, 
vackra blå-vita tallrikar, kastanjer, och murgröna.






Om någon undrar över godisbitarna på bordet så var detta en hjälp vid bordsplaceringen. 



Lotta tänder alla ljusen.



Massor med god mat som vanligt. Vad sägs om följande:
Kantarellpaj, lax-spenatpaj, sallader, färska räkor, kex, ostar, bröd,
marinerad fläskfile´, Lasses vegetariska biffar med bl.a cashewnötter och broccoli,
fläskesteg, gäddfärsbiffar, kyckling, pastasallad, lasagne.




Förberedelser pågår i köket.

Härliga värdparet hälsar sina gäster välkomna!

Några damer i vimlet bl.a Anna och Linda.


För en gångs skull behövde jag inte känna mig ensam om att fotografera.
Lasse höll mig sällskap och tog MINST lika många foton med sin lilla fiffiga Fujikamera. 

Efter maten blev det kaffe med chokladkaka. 

Dags för tävling i filmkunskap. 

Mitt eminenta lag lyckades riktigt bra, men vann inte.....

Många trevliga herrar vid mitt bord, Örjan, Ola och Lasse.  

Glada Linnea med sina väninnor.

Idag är det söndag och jag ska ställa iordning lite i lusthuset.
Elektrikern har varit där och dragit in el.
Det ska bli mysigt att i höst kunna tända lampor
och även få lite värme där. Säsongen blir på detta sätt lite längre.

Ha en fin söndag kära ni och tack för alla fina hälsningar och
all omtanke som ni har visat på olika sätt. 

Jag ska sova middag i eftermiddag och ta det lugnt.
Jag äter min antibiotika och det går framåt.

Kram från @nneli   

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kväll, massor med gott, super bra koncept! :-)
    Anna













    SvaraRadera