fredag 27 oktober 2017

Ännu en fin höstdag med restaurangmiddag och höstmarknad.

Fredagen är här och det har faktiskt varit en ganska solig och fin dag även idag. 
Ja, i alla fall på e.m. Jag arbetade på förmiddagen på en av skolorna inom mitt upptagningsområde och sen var jag på ytterligare en skola innan det var dags att avsluta denna arbetsvecka och snegla mot helgen. 

Jag körde till mina föräldrar efter jobbet. 
Jag blev bjuden på husmanskost i världsklass på Rönås Byakrog. 
Här serverades vi riktig fleskesteg med sås, brynta potatisar, rödkål, 
äppelmos och gurka. Som vi njöt och trivdes. 
Till dessert blev det hallonmousse med kaffe.  

Därefter blev det en sväng på årets höstmarknad med inköp av goda bröd, amaryllislökar, vackra blommor och lite annat. 
Vi avslutade med en macka med rökt ål hemma hos mina kära föräldrar.

Som sagt så tittade solen fram en stund idag också. 😊    

Lusthus och garage och en herrans massa löv. 


Jag hoppas att ni har en fin fredagskväll och inledning på helgen.

Kram från mig, @nneli.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar