söndag 22 oktober 2017

Dagens härliga lunchgäster.

Hej alla ni!

Idag har det varit en grå och regnig oktobersöndag. 
Men vad gör väl det när trevliga vänner kommer på besök med ett glatt humör.
 Vi har ätit fisksoppa med aioli och färskt bröd och till detta vitt vin. 

Och eftersom det är höst och äppeltider så blev det min 
äppelkaka med vaniljsås till kaffet.

Dukningen gick denna dag mest i grönt och vitt.  
Mina gamla underlägg från Svenskt Tenn plockades fram ur gömmorna. 
Dessa med klassiskt Josef Frankmönster, Vegetable Tree
 köpte jag för mååånga år sedan. 
Förutom underläggen med tulpanmönster så var dessa bland de allra 
första inköpen i denna min favoritaffär( alla kategorier). 
  





Jag tänkte fylla hela äppelkakan med äppelrosor. Men det "blidde" bara en mittpå.
Nästa gång ska jag köpa riktigt röda äpplen så att "rosorna" 
blir lika fina som jag hade tänkt mig. 🍎🍏🍎🍏

Dagens glada gäng, Lotta, Ola, Marie, Hans, Johanna och Oliver.

Nu är disken också avklarad och det enda som återstår denna dag är att njuta av de underbara värdinnebuketterna och sjunka ned i soffan med min bok som är riktigt spännande.  I morgon påbörjar vi en ny arbetsvecka och nya utmaningar.

Jag blev precis uppringd av käre sonen som har jobbat extra som guide hela söndagen på Vattenhallen Science Center i Lund. Det är alltid kul att prata en stund med sin förstfödde. Johanna kan jag ju prata med närhelst jag vill här hemma, vilket är en fantastisk förmån. 😁😊 

Ha en skön kväll och på snabbt återseende.

Kram från mig @nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar