torsdag 5 oktober 2017

Lite av varje denna dag och nu fika med tennisklubben.

Idag har jag jobbat halva dagen, haft mor här på trevlig lunch,
besiktigat makens ögonsten (och ja, den gick igenom utan problem.)

Ikväll har maken styrelsemöte i tennisklubben här hemma och just nu äter de äppelkaka med vaniljsås, vilket var mitt bidrag till mötet. 

Johanna och jag ska snart titta på Scott och Bailey, en riktigt bra deckarserie. 
Jag tror dessutom att det blev äppelkaka över som ju inte kan stå och förfaras. 😊🍎🍏

Ha en fortsatt fin torsdagskväll så ses vi i morgon.
 Då är det FREDAG! 

Kram från @nneli.


Favoritkoppar från Oscar och Clothilde ifall någon undrar.


Världens enklaste äppelkaka. Jag delar gärna med mig av receptet.
Jag tror att jag har gjort det tidigare men hojta till om ni önskar en repris.



2 kommentarer:

  1. Vill gärna ha receptet på kakan. Har gott om äpplen och roligt med variation. Tack på förhand och trevlig helg. / Anki

    SvaraRadera
  2. Hej kära Anki! Självklart ska du få receptet. Jag lägger in det på bloggen snarast. Ha en fin helg och kram på dig min trogna läsare!

    SvaraRadera