söndag 10 januari 2021

En söndag som inleddes med solsken.

Dagen började med sol och vackert väder. 
Sen övergick detta i moln, lite snö, blåst och kyla. Maken var klok och gick en promenad medan solen sken, det gjorde inte jag utan ska ge mig ut nu. Nåväl, det ska bli kul att se om de flesta nu har tagit ned sina julbelysningar. Ja, det ska som ni hör, inte så mycket till för att roa mig, inte.....

Eftermiddagen har ägnats åt att sitta framför brasan och läsa en bra bok, 
med make och katt inom räckhåll. Just nu läser jag en riktigt bra bok, som 
jag ska tipsa er om lite senare. Enda problemet med denna bok är att man blir så hungrig när man läser den. Det är underbara recept och så målande beskrivningar av mat och vin.

Senare ikväll visas "Mordet på Orientexpressen" på Tv 4 och den ska vi se.  
Det är en inspelning från 2017 med flera kända skådisar. 

Ha en fortsatt fin kväll så hörs vi snart igen.

Kram
@nneli 
  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar