måndag 11 januari 2021

Te med citron i min engelska kopp.

Om man har en engelsk tekopp, så dricker man ju förstås te på engelskt sätt, med citron. De flesta engelsmän dricker ju gärna med mjölk i. Jag tycker att det är gott både med och utan, 
det beror lite på vilken tesort det är.   

Te är något som britterna dricker flera gånger om dagen. Det finns rykten som säger att de dagligen dricker 165 miljoner koppar te. Så det är inte bara afternoon tea utan även Early morning tea som är det traditionella frukostteet, sedan kommer Four o’clock tea eller five o’clock tea som är deras eftermiddagste.

Det är även vanligt med High tea, som man dricker på kvällen. 

Jag minns med glädje när jag, min mor och svägerska var på vår  Engladsresa med många "Afternoon tea" tillfällen med scones och goda tillbehör. 

Ha en fin kväll och var rädda om er. Varför inte ta en kopp High tea istället för kaffe ikväll.  

                                Kram

                                  @nneli  

                                                       

                                                                        




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar