fredag 15 januari 2021

Fredagen är här med lite tankar kring vaccination, snö och kyla.

Hej alla mina kära och trogna bloggläsare!

Hur har ni det i dessa tider? 
Jag hoppas verkligen att det är bra, trots allt. Hoppas, hoppas verkligen att vaccination snart kan bli möjlig för oss alla. Jag tvekar inte en sekund att vaccinera mig, både för min egen och andras del. Jag hoppas att de allra flesta kommer att göra detta så att vi kan leva lite tryggare tillsammans igen. Ta hand om er och andra! 

Nu har vintern verkligen kommit till Skåne, med många minusgrader, 
(ja för att vara i Skåne alltså :) ). Vi har ju även fått lite snö, viket lyser upp, 
men tyvärr medför det ju även halka och trafikproblem.
Så ta det försiktigt, både om ni är ute och kör bil, cyklar eller promenerar. 

Flera gånger denna vintern har jag cyklat till jobbet som vanligt och när jag har hoppat av cykeln har det varit glashalt.  Då är man glad över att allt har gått bra och är lite extra försiktig på hemvägen... ! 

Ikväll ska vi äta fredagstacos, maken och jag. Det har vi inte haft på väldigt länge,
 så det ska bli riktigt gott. 

Ta hand om er och ha en fin inledning på helgen.     

Kram
@nneli

De vackra mässingsfärgade skålarna, på bilderna nedan fick jag av Johanna i julklapp.
 Ja, jag fick så många fina julklappar av min kära familj,
så lite snäll måste man väl ha varit. Hehehe... 
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar