söndag 2 december 2018

Födelsedagsfirande på Österlen och nu glögg med lussebullar.

Jag hoppas att ni har haft en fin Första Advent!
Vi har varit iväg hela familjen på Österlen för att fira svärmors födelsedag idag! 
Hennes syskon och barnens kusiner var också där. 
Jag hade med mig rostbiffsfat med potatisgratäng och till kaffet
hade Agneta bakat goda tårtor. Vi hade några trevliga timmar tillsammans.
 
På hemvägen var jag inne med nybakade lussebullar och glögg till mina föräldrar.
 
Nu ska vi snart dricka glögg och mumsa i oss lussekatter samt titta på dagens avsnitt av Julkalendern, "Storm på Lugna gatan". Vi såg första delen igår och den verkar faktiskt riktigt bra. Den ska tydligen vara både julig och kul. Det gillar vi!
 
Nu åter till firandet idag!
 


Barnen tar för sig av buffe´maten.


Jakob, vår förstfödde!!  


Första ljuset tände vi idag!

Jag, Johanna och Kristina på dagens kalas.


Johanna med sina två äldsta kusiner.



Makens moster Agneta hade bakat jättegoda tårtor.
En med mandelbotten och chokladmousse, physalis och passionsfrukt
 och en med maräng, vaniljkräm och färska hallon.

Nu ska glöggen värmas på här, så jag säger på återseende i morgon!

Kramar
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar