onsdag 12 december 2018

Underbar middag hemma hos Ingela, följt av besök på fina Waldemarsudde och Rosendahl.

Hej på er alla denna onsdagskväll i mitten av december!
Är det någon mer än jag som tycker att tiden snurrar på så snabbt så snabbt.
Man hinner bara hälften av allt det som man skulle vilja. 
Dygnets timmar räcker inte till just nu. 
 
Jag har en del kvar att visa er från min Stockholmstur.
Jag vet att ni är ganska många som gillar att se bilder från olika ställen med vacker konst, blommor och annat som ger vardagen guldkant.
 
Ett ställe som gav min vardag guldkant i torsdags var när jag och Ing-Marie kom hem till Ingela och hennes man Ulf i deras mycket trevliga Lidingöbostad. Där tillagade Ulf en fantastiskt god pastarätt med bl.a champinjoner, broccoli, halloumi, parmesan och grädde. Ett gott vin till detta och vi mådde som prinsessor. Vi inledde med ett glas skumpa medan vi planerade vår fortsatta Stockholmsvistelse.
      


Kvällen fortsatte med härligt snack, goda ostar och vin.   



På morgonen efter en god natts sömn såg vi denna vy vid frukosten.
 



Efter denna lugna och sköna start så hämtade vi upp våra vänner och åkte mot Prins Eugens slott på Waldemarsudde.  Här njöt vi av vacker konst, underbara blomsteruppsättningar och efter denna kulturella påfyllning så blev det en sväng på vackra Rosendahl innan vi landade på Lilla Hasselbacken för en god lunch. Jag åt pulled pork med bröd, picklad rödlök, bacon, ost, BBQ-sås och pommes. Mycket gott!
 


Vacker konst!

Waldemarsuddekrukan i en blå nyans.  


Så fint!

En försmak av våren!

Mia studerar denna vackra tavla.

Sällskapsvåningen i Prins Eugens vackra bostad.




Massor av vita cyclamen!



Målning av Carl Larsson.


Det vackra lusthuset precis vid vattnet! Så fint!


Helene Schmitz vackra teckningar! 


Mitt härliga sällskap och fina vännerna, Ingela, Ing-Marie och Mia!
 
Hej då Waldemarsudde för denna gång. På återseende!
 

 Den fina butiken på Rosendahl!




 Ljuvlig kombination!




Ha en fortsatt fin kväll så ses vi igen i morgon!
 
Kramar
@nneli 























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar