tisdag 18 december 2018

Ulriksdals Slottsträdgård, vilket underbart ställe!!! Bered er på mpnga bilder och en liten sötchock i detta inlägg.

Jag måste bara visa er några bilder från underbara Ulriksdals slottsträdgård. Detta fina ställe besökte jag tillsammans med två kära vänner för 1,5 vecka sedan.
 
Ingela rattade oss med säker hand dit och jisses så smidigt det var att åka dit med bil. Förra gången jag var där för snart ett år sedan åkte jag först tunnelbana för att sedan byta till buss. Sista biten promenerade jag i ishalka, men det var det värt! Hehehe..... Sen liftade jag tillbaka till Stockholm. Lite tokig, jomenvisst..... Jag fick åka med ett mycket trevligt pensionärspar från Östermalm (och med Österlenanknytning) så jag utsatte mig inte för någon fara direkt. :)
 
Nåväl, vi inledde besöket även denna gång med en underbart god bit citronmarängpaj med en kopp kaffe i deras mysiga cafe´.    
 
Så här såg det ut när vi kom fram.
     

Redan i entre´n mötes vi av vackra blomsteruppsättningar.

Idog kattvätt pågår!



Kan man bli annat än glad när man möts av dessa två finfina kattkompisar vid kassan. De ser kanske inte så muntra ut på denna bild, men ack så charmiga. Om ni som jag gillar katter och inte redan följer @monablomm på Instagram så är mitt tips: In och följ henne!!! 

Vad sägs om denna????
Frasig mördegsbotten med len citronkräm
täckt med ett tjockt lager maräng. 


Nu låter jag er njuta av nedanstående bilder utan mitt pladder.....























Tack för denna gång och på snart återseende!!

Hälsningar från mig och slottsträdgårdskatterna Giggis och Brorsan.

Kram
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar