söndag 16 december 2018

Så trevlig kväll med familjen.

Vi var på världens mysigaste julbord igår tillsammans med mina föräldrar, bror med familj, och min familj. Jakob kunde tyvärr inte, då han var upptagen med middag på annat håll. Vi åt gott, umgicks och hade det hur bra som helst.  
 

Sill, ägg, lax, olika goda såser och röror, bröd, rökt korv, potatis, grillade revben, skinka brunkål, Janssons frestelse, leverpastej, sylta, rödkål, prinskorv, köttbullar, olika sorters bröd.
Risgrynsgröt, saftsås, mandelkorgar med lingongrädde, pepparkakor, kaffe och skumtomtar fick avsluta måltiden och då var vi MÄTTA!!!   
Allt var hemlagat och väldigt gott!

Brorsan fotograferar maten.

Stället som vi var på i Skåne-Tranås var avbildat i pepparkaksmodell också.





Hela vårt gäng!

Tre glada: Johanna, Oliver och Mårten.  


Annabelle låtsas dricka snaps och Henning är lätt chockad.

Mmmm, så gott!!!

Välkomnande och trevligt!

Så mysigt precis vid dammen i Tranås.





Så söta!


Lite längdskillnad på mor och Oliver!

Tusen tack mor och far för en mycket trevlig kväll. Det gör vi om nästa år.
Extra roligt att vara på ett ställe som Skåne-Tranås där min far har vuxit upp och där jag alltid har trivts väldigt bra med många härliga minnen!!

Ha en fin söndag alla och kram från mig

@nneli
  


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar