lördag 22 december 2018

Julens blommor och så nöjd med min stora kruka!

För några veckor sedan planterade jag amaryllis och hyacinter i knopp. Nu har jag fått byta ut några hyacinter och en stängel har blommat över på amaryllisen.
Så blir det ju när man fixar iordning redan till advent.
Nu står de i full blom och jag gillar verkligen grönt och vitt även i juletid?
 
Amaryllisen är helt otroligt fin, tre stänglar med stora kritvita blommor och
den köpte jag för 40:- på Lidl. Tala om fynd! 
 
Jag gillar verkligen min stora silvriga högblanka kruka som
rymmer stooora blommor och arrangemang. Den påminner
väldigt mycket  om Skultunas krukor, men jag har klickat hem min från
Jotex till ett betydligt lägre pris. Så nöjd så.....  





Kram till er alla och ha en finfin lördag
 
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar