tisdag 11 december 2018

Hallwyllska palatset och SVENSKT TENN!!!

Tittade ni på Nobelfestligheterna igår??
Jag älskar att se de vackra klänningarna, ta del av de fina talen och den klokskap som pristagarna besitter. Dessutom får man en massa  inspiration till sin vardagsmatlagning. Hehehe.... 
 
Jag älskade klänningen som Victoria bar redan när Silvia bar den för många år sedan.
Återanvändning när den är som bäst och som t.o.m är årets julklapp.   
 
Innan det är dags bege sig till arbetet så delar jag med mig av några fler bilder från Stockholm.
 
Jag var en sväng på Hallwylska Palatset vilket jag är så ofta som jag har möjlighet. 
Jag älskar att gå genom de vackra salarna och beundra alla vackra saker.
 
Nu var det dessutom lite julinspirerat.
 
 
Vackra julkrubbor från Krakow, en fin utställning på Hallwylska just nu.
 
 

Juldukning, enkel och vacker!



Så här kunde ett julgottebord från förr se ut.


Också den pampiga trappan och ingången.

Och nu raskt över till SVENSKT TENN och några bilder därifrån.  















Så sant, så sant!! 




Många kramar

@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar