söndag 9 december 2018

Stockholmbesök i juletider!!!

Hej alla kära fina och trogna läsare!
 
Nu undrar ni väl vad jag har hittat på,
 eftersom jag inte har hörts av här på bloggen på några dagar. Eller kanske inte förresten, ni har väl annat att tänka på i dessa december och jultider.....
 
Jag har varit i Stockholm torsdag-lördag och hälsat på kära vännen Ingela
tillsammans med några andra vänner.
Vi har haft så underbara dagar tillsammans, fyllda med roliga saker. 
 
Jag åkte hemifrån i ottan i torsdagsmorse. På tåget satt jag tillsammans med ett gäng gymnasieungdomar som verkade uppskatta ett samtal med kuratorn.
 Men efter ett tag så sov vi allihopa. Hehehe.....
 
Nåväl, framme i Stockholm så bjöds jag på vackert väder med en hel del sol. 
Åh, vad Stockholm är vackert, alla tider på året!
 
Jag inledde min shopping med ett besök på NK där jag är mest intresserad av Ralph Laurens butik och Newports fina inredning. Något litet inköp blev det där.
HM Home som har en extra fin butik i Stockholm besökte jag också förstås innan jag gick vidare mot Svenskt Tenn. Där stannade jag länge och väl för att njuta av allt det vackra. Fint dukade bord, vackert julpynt och ja, helt enkelt "top notch" när det gäller inredning och god smak.  Men mer om detta och mycket annat följer i nästa inlägg.
 
Ha nu en fortsatt fin söndagskväll så hörs vi igen i morgon förstås. 
 
 
Kram
@nneli
    
  
  

Den ståtliga hängande granen på NK.

Newport!!



Newports julavdelning...., dock lite för kitschigt för min smak.
Jag var lite besviken på NK:s julskyltning i år. Den brukar vara så fin och lite utöver det vanliga. Dock inte i år, enligt mig i alla fall. Men den här musen som hänger upp den klassiska NK-skylten var ju svår att inte tycka om.   

De här glada bakande mössen var också söta.



Även " Plattan" på Sergels torg var så här fint julpyntad.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar