söndag 23 december 2018

Traditionellt julfirande hemma hos oss med våra vänner och alla barnen.

Hej alla kära bloggläsare!
Jag hoppas att ni har en riktigt fin fjärde advent och
att ni inte har så många måsten kvar.
Jag börjar bli klar med de flesta förberedelserna nu.
Idag bakades julbröden och skinkan är griljerad och avsmakad. 
Jag ska snart göra julköttbullarna och duka inför morgondagen och sen ska vi bara MYSA resten av kvällen. Johanna är på middag tillsammans med Oliver men kommer hem senare ikväll. Jakob är snart på väg hem och det ska bli kul! 
 
Igår firade vi jul med kära vännerna. Det gör vi varje år några dagar före julafton och i år samlades vi hemma hos oss med barn och deras respektive. Vi firade in julen med julskumpa ( svår att få tag i på Systemet men en flaska kom jag över i alla fall), middag efterföljt av kaffe och kaka. Julklappsspel, musikquiz av vår musikexpert Johanna charader och lite annat. Julgodis, whisky och många skratt senare var det dags att önska varandra en God Jul.
 
Gårdagens juldukning!      

I år har jag hängt buxbom i röda band på stolsryggarna och blev ganska nöjd med resultatet. De matchar ju kristallkronan.  





Johanna, Oliver och Hampus.

Jakob ( i sin nya fina jultröja) och Alexander!

Malin, Håkan och Mårten skålar in julen!







Också lilla Vera som följde efter mig till köket VARJE gång jag gick dit!    

Dags för julkappsspelet! Alltid lika kul!








Sonen!!



Oliver och Alexander lite senare på kvällen! 

Ha en fin kväll alla så hörs vi snart igen!

Många julkramar
@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar