måndag 8 juli 2019

En härlig eftermiddag tillsammans med finfina gäster!!

Igår kom min mor, brorsbarnen Henning och Annabelle och deras mormor Susie till oss. 
Det blev strandpromenad, solande och trevligt umgänge. Jag lagade helstekt rostbiff med klyftpotatis, såser och sallad samt gjorde en tårta till kaffet.

Vi hade en jättemysig eftermiddag tillsammans och efter maten fick de yngsta testa att paddla kajak tillsammans med Mårten i hamnen. Spännande och de var så duktiga. 
Sen blev det drönaruppvisning och mycket annat.     

Gänget i solskenet på altanen.  



Jag tillsammans med min dotter, mor, svärmor, brorsans barn,
samt brorsans svärmor. 

Henning och Annabelle, HOPPA!!! 


Gräddtårta till kaffet!

Annabelle är inte bara en hejare på att paddla, hon är även mitt gudbarn.

Henning med sin mormor Susie, som i vanliga fall bor i USA. 

Två söta kusiner på stranden. 

Mårten hjälper Henning iväg....

Det går ju bra!!!!

 





Henning skrämmer sin farmor med drönaren.  




Efter alla aktiviteter var det skönt med paus i soffan med en Kalle Anka.

Mysigt att ha dem alla här och våra gäster var precis som vi, så nöjda så.

Idag har Mårten och Johanna slipat och kittat gamla fönster och jag har fixat i trädgården och varit ute i ösregn. Jag cyklade till ICA och på hemvägen blev det världens regnskur och jag kom hem helt genomblöt. Då fick det bli en kopp kaffe och en gammal svensk film med Sickan Carlsson. Jag ser alltid minst en sån gammal svart-vit film per sommar och idag var det dags. 

Middagen idag bestod av Laxburgare från Buhres som vi åt med
nypotatis, smält smör, sallad och citron. 

Nu målar Johanna vackra tavlor också har vi spelat kort.

Ha en fin fortsättning på kvällen alla ni!!

Kramar
@nneli     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar