torsdag 25 juli 2019

Trevlig kväll hos Johanna med drink, god mat och dessert och idag besök på hennes jobb!!

Vilken värme vi har idag!! Trettio heta grader och man mår faktiskt bäst i skuggan med något kallt att  dricka. Jag dricker iskall färdigblandad Mojito (alkoholfri) som är så gott i värmen.
   
Jag,sov över hos Johanna i Lund i natt efter att Mårten, Sofia, Jakob och jag var där på middag. 
Johanna hade ordnat så fint med somrig drink med goda tilltugg på balkongen och därefter 
hemlagad lasagne och till dessert chokladkaka med glass och kolasås. Vi hade en jättetrevlig kväll som avslutades med en thriller när de andra gästerna gått hem. Jag stannade för att jag idag skulle hälsa på där Johanna sommarjobbar. Hon jobbar ju på en advokatbyrå mitt i stan i en fantastiskt fin våning. Där jobbar hon med lite av varje,
 samtidigt som hon lär sig en massa inför sitt framtida yrke som jurist. 
Johanna visade runt och sen drack vi kaffe tillsammans med hennes chef. 

Därefter klarade jag av en del inköp och några andra ärenden, 
 innan jag landade här hemma. Puh!!




Johanna och Oliver passar både söta katten Siri och lägenhet då
deras kompis jobbar i Göteborg.
Siri är ett bra sällskap för Johanna nu när även Oliver jobbar i Göteborg. 



Johannas matchmaking. 




Här dricker man morgonkaffet med stil!!

Så här ser det ut på Stortorget i Lund just nu. 


16 027 km till Bondi Beach och 12 km till Dalbybadet härifrån!! 

Johanna på sin arbetsplats mitt i centrala Lund.
Hon trivs jättebra.  


Jag tog en liten sväng och tittade på några av de vackra husen mitt i stan.
Här ovan bodde en tonsättare en gång i tiden.  


Jag tänkte städa idag,men det är alldeles för varmt så det får allt bli senare.
Nej, en liten "nap" i skuggan får det bli!!

Ha en fortsatt skön dag kära läsare, och "stay cool"
med extra dryck och skuggig plats.

Kramar
@nneli


  






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar