måndag 1 juli 2019

Min Rosenskärm slår rekord!!

Min två år gamla Rosen skärm har en helt otrolig växtkraft just nu. Den blommar oavbrutet, denna blomma som när den kom kallades bloggblomman. Många som bloggade om inredning köpte denna Rosenskärm och skrev om den på bloggen.  . 

Den står i ganska kraftig jord som inte torkar ut så lätt. 
Det vill den nämligen inte göra. Lite flytande gödning i vattnet får 
den också lite då och då. Jag köpte den som sagt på torget i Simrishamn för två eller kanske tre år sedan. Jag ville gärna köpa en till men i lördags när jag var där så fanns det inget fint alls. 
Men jag var på växtutförsäljning i eftermiddags med halva priset på alla både inomhus och utomhusväxter. Jodå, en del inköp blev det minsann. Det går liksom inte att låta bli!! 

Ikväll har jag mest ägnat mig åt trädgårdsarbete förutom när jag var jag inne och grattade en mycket snäll och omtänksam granne som fyller år idag! 
Nu ska jag titta på Poldark som jag missade i fredags. 

Sov gott och må så gott!


Kramar

      @nneli        
  





Så här ser blommorna ut när de är alldeles nya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar