onsdag 24 juli 2019

Sköna sommardagar, men nu är det jobb igen!

Hur har ni det denna varma och soliga onsdag?? Hoppas bra! 

Jag har jobbat tredje dagen idag efter semestern. Jag har haft besök av föräldrar och elev och det kändes bra att kunna hjälpa till även under sommarlovet. 

Jag var ensam på skolan idag förutom att en kollega 
tittade in en sväng tillsammans  med sin son. 
Passade utmärkt så vi kunde ta en fika tillsammans. 

Nu har jag vattnat här hemma för "Jösses Amanda" vad det är torrt. 
Det känns bra att vara hemma nu och kunna ta hand om sina växter både inom och utomhus. När vi var i Vitemölla kunde jag riktigt se hur mina perenner och buskar slokade hemma i värmen. Men tack vare kära vänner och familj så fick de vatten även under de veckorna.  

Nedan några bilder från sköna dagar och kvällar i Vitemölla. 

Där ser ni även min nya solstol med tillhörande bord. 
Är så nöjd med detta köp och Johanna lånar också gärna stolen.
       


Vi åt nästan alla våra måltider utomhus under de 3,5 veckorna som vi var där och det är ett gott betyg avseende sommarvädret! Här är det grillade hamburgare.

Läsning på piren i solnedgång och med kaffet i en take away mugg hör också till sommarens enkla små vardagsnöjen.  



Mina nya prickiga tofflor som jag tyvärr får skav av.
 Tacka vet jag de ingångna, slitna och otroligt fula,
men de kan jag bara ha när ingen ser.

Ha en fin kväll alla!

Vi är bjudna på middag hos Johanna ikväll igen
och det ska bli så trevligt och gott!

Kramar
@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar