tisdag 30 juli 2019

Middagsbjudning en helt vanlig tisdag.

Hoppas att ni alla har det riktigt bra trots den otroliga hettan som vi hade igår. Jag tyckte det var riktigt jobbigt och det var sååå varmt på mitt arbetsrum på jobbet.
Trots att fläkten gick på högvarv ( som vanligt) så var jag trött och varm. När Mårten och jag satt ute på altanen på kvällen så var det fortfarande 28 grader. Och mitt på dagen var det så varmt som 31 grader. Det är absolut skönt med sommarvärme men när det blir runt 30 grader då har det gått över gränsen för vad som är behagligt. 

Vi har haft kära vänner på besök, en helt vanlig vardagskväll. Sommardrink, ostpajer och jordgubbar inledde vi med i kvällssolen och sen hade jag tillagat kyckling med citron, färsk basilika och grädde. Till detta en grönsallad och klyftpotatis. I glasen hade vi Leif GW Perssons röda vin. Desserten bestod av smördegsbakelser med rabarberchutney ( rabarber som kokas med socker och kardemumma). 
Jag serverade  turkisk yoghurt hoprört med florsocker till, vilket är ett lite nyttigare alternativ till grädde. 

Kaffe och varsitt glas konjak smakade bra till det söta.  
    


Vi satt ute hela kvällen och njöt i det ljuvliga vädret! 





Ikväll blir det Allsången på TV och därefter Grantchester förstås = bra TV-kväll.

Ha en fortsatt fin kväll kära ni så hörs vi snart igen!

Kramar
@nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar