söndag 30 april 2017

Besök på Botaniskan i Lund och Palmhuset i Göteborg.


Hej på er denna vackra valborgsmässoafton. 
Soligt, vindstilla och äntligen lite efterlängtad värme.

Jag ställer i ordning på vår stora balkong idag med soffa, bord och lite småfix. 

Jag har även ställt ut några av mina olivträd och 
förhoppningsvis är nattfrosten över nu, så att jag slipper bära in dem på kvällarna. 

Nu några bilder från Palmhuset ( Trädgårdsföreningen) i Göteborg för några veckor sedan och från Botaniskan i Lund för en vecka sedan. Härliga ställen, båda. 


Vacker ingång med kristallkrona, många fönster och palmer. 

I stolen står mina shoppingkassar.
Puh, så tungt att släpa runt på.😊😉👜

Det var verkligen vackert i Palmhuset och väl värt ett besök.


Vackra Gardenior i många olika färger.


Kungen och Silvia var minsann med på invigningen av "Palmhuset" 1986.




Och nu över till Botaniskan i Lund.

För en vecka sedan blommade träden så här fint mot en klarblå himmel.


Några tulpaner höll på att spricka ut, men de flesta stod fortfarande i knopp. 

Om värmen håller i sig nu ett tag så kommer detta hav av tulpaner att vara fantastiskt vackert under den kommande veckan. 


Jag älskar detta fina hus som rymmer ett cafe´med goda bakverk
och en även del annat. 


Botaniska trädgården, Botaniskan eller Botan ( kärt barn har många namn)
är verkligen en underbar oas mitt i centrala Lund.

Nu blir det solstolen med en bra bok och
ikväll väntar valborgsfirande med goda vänner.

Ha en skön dag i solskenet och kram på er!  
@nneli 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar