söndag 16 april 2017

Nytt i krukorna, promenad och snart kalas.

Idag blev det en skön promenad. Det som skulle bli en morgonpromenad blev istället en förmiddagspromenad. För innan promenixen blev det långfrukost med kaffe och skinkmackor och en morgontidning med många delar.

Jag hamnade mitt ibland blommande vitsippor och det var så vackert så jag fick gå tillbaka hem och hämta min kamera för att föreviga dessa små skönheter. 

Idag kom våren tillbaka med liiite värme och sol.
Snön låg dock kvar på marken även idag. 
Jag har planterat lite nytt i utomhuskrukorna och med tanke på frosten i natt så är jag glad att jag bara planterade härdiga pensee´r. De tål ju några minusgrader.   

Jag har även satt massor med krokuslökar som Sularpsfarmen sålde till ett oslagbart pris, nämligen 18 krokusar för 10 spänn. Slå det den som kan.... 😊🌹 

Nu ska jag ta en eftermiddagskopp och snart blir det kalas 
hos käre Oliver med familj 🎈🎈.   











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar