söndag 23 april 2017

Dagens besök på bl.a Hökeriet.



Idag har vi haft besök av min mor som tittade in om en stund när hon var 
var på väg för att passa sina två yngsta barnbarn. 
Vi hann med en sväng i trädgården och en mysig pratstund. 

Efter lunchen med hembakade bullar körde maken och jag en sväng in till Lund. 
Det tar 10 minuter med bil så är man i centrala Lund, perfekt. 

Vårt ärende där idag var att lyssna till Johanna Westman, en tjej som jag uppskattar både som föreläsare och kock. Hon är klok och duktig. Hon var en av dem som inledde Litteralund idag på stadsbiblioteket. Jag har köpt de flesta av hennes hennes kokböcker till barnen under årens lopp.

Nåväl efter Johanna Wessmans lilla föreläsning blev det ett besök på Hökeriet, denna charmiga lilla pärla (butik och litet museum) mitt i stan.  Här kan man fika, köpa  gammaldags karameller, leksaker, honung, gamla bokmärken m.m. 
Vi hann inte fika idag för vi kom ganska nära stängningsdags. 

Det blev kaffe och våfflor när vi kom hem istället. 😊😋

Maken utanför det lilla, söta huset i gult och grönt.    
  


Här finns gamla originalförpackningar och annat trevligt att titta på.

En gammal röd kaffekvarn.



I detta lilla rum innanför butiken kan man dricka kaffe och äta något gott till.

Så fin kaffedukning. Vid nästa besök ska vi fika där.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar