fredag 28 april 2017

Ett underbart hotell i centrala Göteborg, PIGALLE.


Jag måste bara berätta om ett så himla fint hotell i centrala Göteborg.

Jag bodde inte där vid senaste besöket, men nästa gång så......
Hotellet heter Pigalle och är ett jättemysigt, familjärt hotell precis i min smak. 

Välkomna in på en liten rundvandring!! 




Inredningen är lite fransk så där och det finns helt underbara detaljer överallt. Vart man än tittar så hittar man något nytt och lite annorlunda. 

Det fanns en liten te/kaffesalong. När jag sa att jag tänkte ta lite bilder för min blogg så blev jag direkt inbjuden dit på kaffe och goda bakverk. Så lyxigt och så trevligt.  



Jag älskar deras inredning med vackra blombuketter, "äkta"mattor,
kristallkronor, noggrant utvalda möbler.
Lägg till detta en trevlig avslappnad atomsfär, "lämplig" musik och
trevlig personal = enkelt val av hotell nästa gång. 

Jag och min ständige följeslagare, kameran  i hissen.

På fjärde våningen finns den läckra restaurangen Atelier.

Gröna plyschsoffor och blommor i taket.


Och en helt underbar takterrass med utsikt över Göteborgs takåsar.


Massor med konst på väggarna.


Här satt jag och hade det toppenbra! 





Tack för titten, Pigalle och vid nästa Göteborgsbesök ska jag bo här 😊😊!

Nu ska jag göra mig redo för kvällens dammiddag 👗. Har precis kommit hem här efter att ha varit iväg på ett jättemysigt ställe tillsammans med en väninna. 

Men mer om detta sen.

Ha en fortsatt härlig fredag!

Kram från @nneli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar