måndag 18 augusti 2014

Antikmarknad i Helsingborg och mingel på kvällen.

En av alla varma sommardagar i juli åkte jag med svärmor och makens moster och morbror till Helsingborg. Målet för dagen var ett traditionsenligt besök på den stora Antikmarknaden där.
Mycket vackert att titta på, några inköp blev det, lunch i 30 graders värme, snabbvisit hemma hos Jakob och sen tillbaka till Vitemölla igen. På kvällen blev det mingel i hamnen.     

Två antikintresserade systrar poserar för mingelfotografen ( läs:undertecknad)på röda mattan



Vackert, precis i min smak.

Det är fortfarande populärt med ananaser i diverse form och färg. 



Underbar doft från dessa lövkojor.
Efter en hel dag i antikens värld styrde vi kosan hemåt igen. Vi var framme i Vitemölla lagom till det årliga mingelpartyt i hamnen. 
Det här glada gänget mötte mig när jag kom dit. Gustaf, Johanna, Mårten och Uffe. 


Mycket folk, härligt väder, goda tilltugg och vin .
Vad kan man mer begära en helt vanlig torsdagskväll i juli?? 

Påfyllning av vin. 

Uffe,Pia, jag och Johanna minglar. 



På hemväg,ganska trött efter en lång dag.


Denna måndagskväll har bestått av syltkokning och Tv-tittande.
Vilken regnig dag och kväll och faktiskt ganska svalt. Liiiite höstlikt faktiskt.
Ha en bra fortsättning på kvällen, snart läggdags här. Vi hörs i morgon....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar