söndag 31 augusti 2014

Trädgårdsfest på Sofiero och Höganäsbesök med finfint sällskap.

God söndag på er alla mina härliga bloggföljare! Vi har nu kommit hem igen efter ett mysigt dygn i Vitemölla. Lite mera om detta senare.

I fredags efter att jag slutat arbeta (flexade ut lite tidigare) så körde jag, mor och söta paret Jakob och Maria till Höganäs och Helsingborg. Vi stannade och åt lunch på Glumslövs backar på ditvägen. God lax-pastasallad med bullar. Kaffe med mors hembakade kaka och färska bär från trädgården till dessert. 


Söta och så fina mot varandra.....

Jag var på IittalaOutlet för ett ärende som jag inte kan berätta om här eftersom ett likadant ska bli julklapp till en som läser min blogg. Vi passade förstås på att kika in i de andra outletbutikerna också när vi nu var på plats. Bl.a på Butik 157 som säljer  märkeskläder till bra priser.



Sen körde vi vidare till vårt huvudmål, nämligen Sofieros trädgårdsfest.Där var det som vanligt mycket fint att titta på och många härliga växter att köpa.


En sån här fin uteplats skulle jag vilja ha i ett hörn i trädgården. Enkelt (eller hur Mårten ) och så mysigt.
Jakob skojar och Maria förvånar sig.

Mycket smakfullt i en av butikerna på Sofiero.

Många, vackra och fantasifulla buketter.





Framför slottet var det uppbyggt en plats med buxbom och annat fint.


Rikard Nilsson bakade utsökta tårtor tillsammans med en konditor.



Vi fick avnjuta en supergod tårta med choklad, hallon m.m. Och som dekoration guldfärgade vinbär.

Mor och hennes bekant känd från TV.



Vackert i sin enkelhet.

Vi tittade in på slottet och här en utsiktsbild därifrån.
Drottningen eget gemak.

Det var en mediautställning med lite annorlunda bilder och temat var "kungligheter".
 Söta Estelle med närmsta famijen.

Mor vid Sofieros fina Myrten. Så ska min senast inköpta Myrten bli. Dream on....


Den här " klänningens ovandel är gjorde av "lammöron". Så fint.


Och den här klänningsöverdelen är gjord av små Asterblommor. Kreativt och så fint.
Loppis med härlig bakgrund fanns det också.

Våra inköp.... Det blev bl.a en vit hibiscus, vackra rosenbuskar (engelska) för 100:- styck, en tranbärsbuske (spännande), örter och en fin inomhusväxt och lite annat smått och gott.

Efter arbete, Höganäs, Sofiero, långa köer på hemvägen p.g.a ösregn och flera olyckor så orkade jag inte gå på kvällens dammiddag. Det var säkert som vanligt jättetrevligt men jag hade det väldigt skönt hemma i Tv-soffan också. Man får inse sina begränsningar (ibland i alla fall)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar