söndag 24 augusti 2014

Kaffe i solskenet och enkelt laxrecept.


Så här startade jag dagen, med en kopp kaffe och njutande av en nyfixad trädgård i solskenet. 

Minuten efter att jag tagit fotot stötte jag till bordet 
och hälften av kaffet rann ut. Hehe, så typiskt....
 

Första året med min vita hibiscus.
Inte så jättemånga blommor ännu, men de som finns är fina. 


Den här lilla  "Million Bells"plantan ( med flera färger på samma ) har blommat flitigt hela sommaren. 


Söndagskväll nu och vi har ätit en jäkligt god lax (och jätteenkel att tillaga).

Eget recept och så här gjorde jag.
Färsk laxfile´i portionsbitar läggs i en eldfast form. Salta.
Blanda grädde (hälften matlagningsgrädde och hälften vispgrädde tillsammans med persilladokrydda, dragon och lite pepparrot.
Ugn ca 20 minuter 200 grader.
Servera med kokt pressad potatis, sallad och citron.

Ha en skön kväll så hörs vi igen i morgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar