torsdag 28 augusti 2014

Lite nytt och INGEN Stockholmstur idag!!

Sanningens minut..... 
Jag är INTE i Stockholm idag vilket jag trodde ända fram till klockan halv fem i morse. 
Jag gick upp med lätta steg när klockan ringde och tänkte på allt kul som jag skulle göra under dagen..... Jag drömde dessutom i natt att jag inte hann gå på Svenskt Tenn. ( en mardröm alltså)

Jag tittade av en ren händelse på biljetten för att se avgångstiden för säkerhets skull. Jag ser då att  giltighetsdagen för resan var den 4/9 d.v.s NÄSTA torsdag......!!  

Istället för att flanera i vackra Stockholm så har jag härjat runt med dammsugaren härhemma. Och istället för att äta på mitt favoritställe på Östermalm så har jag ätit "Soldatens" ärtsoppa.
Nåväl, vad är en bal på slottet.....
Nästa torsdag är jag ju där i alla fall. 
Förklaring: Det var länge sedan jag bokade biljetterna och hade då två datum att välja mellan och skrev alltså in det felaktiga i almanackan. Lite virrigt, jo jag VET...

Jag tänkte visa några av mina loppisfynd idag istället.
Den här fina ljusstaken i hamrat silver blev min för några tior.
Man kan vända på den och då blir det en vas. Fiffigt, va?? 
   

De här krukorna köpte jag, alldeles nya och oanvända med prislappen på. Jag betalade en fjärdedel av nypriset. 

Den här silverbrickan var oputsad och såg inte så fin ut där den stod på loppisen, men med lite "Häxans silverputs" så blev den så här fin. 



Den här katten köpte jag för..... nej jag bara skojade....


De båda runda glasljusstakarna, signerade och söta köpte jag också för en spottstyver.

Jag visar lite mera en annan dag.

Ha nu en fin fortsättning på torsdagen så hörs vi nog ikväll igen.

Stor kram från virrpottan, Anneli. Hahahah....




2 kommentarer:

  1. Camilla Dahlströmtorsdag, 28 augusti, 2014

    Kul att ha dig tillbaks från sommaruppehållet =)

    Lite avis blir jag allt på alla dina fina fynd!
    Här uppe i Kronoberg hittar jag tyvärr inte så fina saker, tydligen Skåne man ska besöka :-D

    Ha en riktigt fin kväll - här skiner solen ännu, underbart!

    SvaraRadera
  2. Så glad jag blir att höra det, Camilla! Ja, det är fina fynd man kan göra på loppis. Så synd att du inte hittat något riktigt fint där du bor. Du får komma till Österlen nästa sommar och fynda!
    Ha en fin helg och ja, vilket underbart väder vi har haft idag. Hoppas verkligen att det blir fint även i morgon och till helgen. I morgon ska vi till Sofiero, på trädgårdsfest. KRAM Anneli

    SvaraRadera