tisdag 13 december 2016

Kort väderrapport och en buxbomklädd Klong.

Tjingeling på er alla!

Igår var det underbart och soligt väder och idag är det grått och disigt. 
Det är verkligen tvära kast avseende decembervädret.

Jag har som ni ser nedan klätt in, Klongljusstaken i lite buxbom från trädgården. 
Lite lagom juligt, tyckte jag. 
Lisa Larssons "Lucia" har också fått komma fram dagen till ära

Även mitt gamla lussetåg av trä har kommit ned från vinden och fick i år sin plats på köksbordet. De måste alltid vara framme, för ni vet det här med traditioner. 
De bryter man inte bara så där. 







Nu ska jag baka en ny sats med lussebullar.
De som jag bakade till Första Advent är uppätna för länge sedan.
Ikväll blir hälften av degen till traditionella lussebullar och andra hälften blir  smörbullar som ska doppas i smält smör och socker.
Om de blir fina och goda så ska ni få se bilder.

Ha en bra kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar