söndag 18 december 2016

Traditionellt julmys tillsammans med familjen Jacobsson.


Igår hade vi vårt traditionella julfirande tillsammans 
med våra vänner sedan mååånga år tillbaka. 
Vårt familjemys har nu utökats med barnens respektive och även några söta husdjur. 

Dukningen i rött, vitt och grönt och många tända ljus, förstås. 
Vi inledde med vit havtorns glögg med lite tilltugg. 

Därefter blev det fläskfile´gryta med klyftpotatis, fetaost och ruccola. 
Sen blev det Johannas roliga musikquiz som fick igång oss alla. 
Verkligen blandade musikkunskaper i detta roliga gäng. 

Kaffe med julkakor smakade bra efter denna tävling. 
Och sen var det dags för en av kvällens höjdpunkter, julklappsspelet. 
Så kul detta är och vilket engagemang det skapar. Hehehe.....
Sen blev det frågesport och jisses vad vi lärde oss om både viktigt och oviktigt. 

Som ni förstår så hade vi en väldigt trevlig kväll och 
tiden går snabbt när man har kul.  



Johanna hade vikt fina granservetter.









Oliver, Johanna, Ann och Håkan.

Håkan och Mårten.

Lilla Vera har hittat Musses leksak och är så nöjd så.  

Johannas musikquiz har satt igång. 




Johanna, familjens främsta lekledare.

Lize har fotograferat när jag dekorerar min mjuka julpepparkaka. 


Jakob ser till så att allt går rätt till. Ingen grädde på min, mor! 


Jakob har tagit ett flygfoto.



JULKLAPPSLEKEN!

Johanna, Oliver och Alexander är förväntansfulla. 




Jakob och Lize! 

Den är min! 

Även Vera fick en julklapp.

Idag har vi en skön och slapp dag här hemma.
Det hoppas jag att ni också har! Återhämtning är viktigt!

Kram från mig, @nneli!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar