torsdag 15 december 2016

Nostalgi, chokladbollar och en fin julklappsmugg.


God morgon! 
Jag bakade ne... förlåt chokladbollar häromkvällen. 
Försvinnande goda tycker några i familjen. 
Några får läggas i frysen att sparas till kommande julkalas.  
Denna gång rullade jag dem i pärlsocker istället för cocos. 
Det gjorde alltid Eva, min klasskompis från grundskolan. 
Vi var nämligen ett gäng tjejer på mellanstadiet 
som hade en "hemlig" klubb där vi åt just Evas chokladbollar 
( ingen kunde göra så goda chokladbollar som Eva), 
drack saft och pratade om hemliga saker som t.ex killar.  

Nostalgi när den är som bäst.   

Lite bleka men goda ändå. Endast 2 msk kakao i detta recept. 



Gyllenhammars havregryn förstås. Även det är lite nostalgi,
för det använde alltid min mormor och förpackningen såg likadan ut då.
Denna fina vintriga mugg fick jag i julklapp i fredags på vår julfest.
Muminmugg anno 2016. Även Mumin är nostalgi för mig. År 1973 var "Mumindalen" årets julkalender och det året blev jag storasyster för första gången. Jag minns denna julkalender som väldigt speciell.
  Jag var nio år gammal och det var en stor händelse att få ett syskon.
Jag var så stolt och glad.

Ja, det blev mycket nostalgi i detta inlägg.
Nu tillbaka till nuet och städning, fix på vinden och en del annat.
Ha en fin dag och tack för att ni har orkat läsa dagens långa text.

Kram från @nneli! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar