måndag 9 maj 2016

En härlig dag med familjen, då sonen med flickvän var på besök.


Igår blev det en bloggfri dag. 

Hela dagen var vi ute och njöt i det fina vädret. Alla skriver om och pratar om det ljuva vår-sommarvädret och det är faktiskt ganska svårt att låta bli. Det är bara ett par veckor sedan som vi skrapade rutor och frös och nu är det högsommarvärme.   

Min/vår dag igår inleddes med frukost på uteplatsen med nybakade bullar och kaffe. 

Därefter blev det loppisbesök och några fynd. Det var årets första loppis och i bara farten så blev det en till. Jag var där i endast fem minuter och kom därifrån med en jättefin terrin från Gustafsberg ( en gammal variant i vackert blå-vitt). 
Jag visar mina fynd lite senare.  

Mycket nöjd körde jag sen för att hämta Jakob och Lize som åkte med mig hem.   
Mårten hade startat grillen och det blev stoora hamburgare med diverse tillbehör och trevligt umgänge med familjen. 
Sen var det "fria" aktiviteter med läsning, vila i hängmattan, tennis, cykling till Dalby Hage och därefter smakade det bra med våfflor med grädde och sylt. 
   






Kvällen avslutades med schack och kaffe.  




Syskonen Rignell, våra kära ungar!  


 Ikväll har jag haft ett informationsmöte för föräldrar och elever.
Puh, vad varmt det var!

Nu ska det bli skönt att sätta sig en stund med något bra att läsa
och något gott att dricka.

Senare ikväll blir det som vanligt på måndagar" Vem bor här"?

Kram på er alla!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar