lördag 21 maj 2016

Helt underbart kul fest med chartertema. Så många skratt!

Äntligen ett litet inlägg från mig denna lördag.
Vi har haft en skön dag på Österlen, men mer om detta sen.

Nu ska jag först berätta lite om den superroliga förvaltningsfesten 
som jag var på igår kväll tillsammans med trevliga kolleger.

Vi inledde kvällen med en GT hemma hos en kollega som 
nyligen har flyttat in i en ljus och fin lägenhet i Lund.
Vi promenerade sen till Kristallen där festen gick av stapeln. 
Vi fick först sangria precis som det ska vara på en charterresa,
 vilket ju var kvällens tema. 
Vi fick gå igenom tullen och sen boardade vi planet.

Här är vi framme och blir fotograferade bland blommor och blad. 
  
Jag,Karin, Kerstin och Annika. Fotograf är Mia.





Flygpersonalen var glada i hatten.

Det var fint dukat i restaurang Höjdpunkten. 

Förrätten bestod av tapas med bl.a baconinlindad sparris, goda röror, oliver, serranoskinka, kronärtsskocka, ostar och marinerad paprika. 

Kerstin och Åsa tänker på hur viktigt det är med varannan vatten när man är på fest.

Jag och Annika med våra fina paraplydrinkar. 


Efter förrätten blev det musikal med superduktiga elever från "Lunds Dans och musikalgymnasium". De steppade, sjöng, spelade teater och roade oss på en massa olika sätt.  

Sen blev det paus och då passade vi på att hälsa på den söta apan i trädet.

Här är det trevliga och duktiga gänget igen. De blev så glada när vi berömde dem.


Alla vägar ledde till Peppes Bodega.

Solen sken, supervarmt var det, god mat och dryck, glada människor och uppträden.
Ja, allt fanns med på denna "socresa".



Om du tar ett foto på mig så tar jag ett foto på dig.

Huvudrätten bestod av Paella med musslor, räkor,
kyckling, ris, ärter, lime och stark korv.

Därefter blev vi roade av Erik, en ung studerande "ståuppare".  

Här är han igen tillsammans med Elin, en annan kul "ståuppare" från Norrland och i mitten har vi Sven Melander ( eller??)

Den här övergivna badbollen fick ny fart när dansen satte igång till DJ.

Men innan det blev dans så åt vi chokladmousse med hallon, drack kaffe och hade vattengympa ( fast på land). Bilden ovan är just från detta "vattenpass".

Desserten hann jag inte fotografera för den åt vi upp så snabbt.

Här har vi honom ju, instruktören direkt från "Friskis och Svettis".

Här har vi årets glada och superduktiga festfixare. Så skönt det var att vara gäst detta året. Förra året var det ju vi på förebyggandeenheten som fixade och trixade med 2015 års förvaltningsfest.

Tusen tack alla för en härlig kväll med så många skratt och glada upptåg.

Jag hoppas att ni mina fina läsare också hade en härlig fredagskväll och att helgen har fortsatt på samma sätt.

Nu ska jag sätta på kaffe här och ta fram lite godsaker och sen blir det lite TV.

Några bilder från vår dag på Österlen kommer senare.

Kram på er!
@nneli

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar