måndag 30 maj 2016

Härligt kalas hos Ann och Håkan.



Hemma igen efter en sååå varm dag på arbetet. 
Idag hjälpte inte fläkten speciellt mycket heller.
Idag ska jag tillaga spenatstuvning på färsk spenat med 
kokta ägghalvor och stekt fläsk till middag. Så gott det är!  

Men först ska jag visa er några bilder från igår när vi firade våra 
kära vänner Ann och Håkan på deras födelsedagar.
Underbart väder, trevligt umgänge, god mat och dryck 
samt utsökta bakverk till kaffet. 

Nedan är några av oss samlade på ett foto i trädgården.  
  
Håkan, Malin, Hampus, Alexander, Johanna och jag.
Även Malins och Hampus söta vovvar är med på bilden. 

Grillmästaren Håkan i sitt fina grillförkläde.

En del av vårt gäng är samlat.

Grillad kyckling, grillad kotlett, nypotatis, goda såser och sallad.

Johanna och Malin leker med Vera och Greta, de söta små mopsarna.
Ann och jag fotograferar.

Vera med sin lillasyster Greta. de kunde verkligen posera för fotografen.
Fulla av bus och så roliga och söta.
 



Här ligger Greta och softar hos Johanna. 





Här är maken också med på bild. Tyvärr kunde inte Jakob och Lize vara med eftersom de precis har kommit hem ifrån Rom och inte hann kalasa igår.

Till kaffet åt vi Malins underbart goda bakverk.
En paj med banan, kolakräm, vit choklad och vispgrädde.
En tårta med citronkräm, grädde och blåbär.
Som om inte detta skulle räcka så serverades det även brownies
med vit choklad och vispgrädde.

Kaffe och avec till detta och undrar ni om vi var mätta så är svaret JA!



Jag testade den här Unicum till kaffet.
Säkert väldigt nyttig, örtig och stark som den var.
Nej, nästa gång blir det en whisky, Håkan! Hehe....

Mårten och jag hade privatchaufför igår. Hur bra som helst!
Härligt veckoslut med Stockholmsbesök, flera kalas och
trevligt umgänge med både människor och hundar.

Nej, nu ska jag laga middag och sen blir det lite läsning i solstolen.
Kram på er alla från @nneli 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar